Duke Nukem Forever
bestdownload
هرچی از بازی بخوای

بازی Duke Nukem Forever ركورددار طولانی ترین زمان ساخت برای یك بازی است. پس از چهارده سال، بالاخره Duke Nukem Forever عرضه شد. این بازی از همه لحاظ خیلی عجیب و خیلی متفاوت است. ساختار Duke Nukem با هر بازی ای كه دیده اید فرق می كند و شاید تنها بازی ای باشد كه انتقادات و امتیازهای پایین، هیچ تأثیری بر طرفداران این سری نداشته باشد.

داستان


در حالیكه بیشتر بازی ها سعی می كنند داستانی غنی تعریف كنند، نویسندگان DNF همه چیز و هر استانداردی را به تمسخر می گیرند. داستان بازی در مورد ابر قهرمان معروف این سری دوک نوکم (Duke Nukem) است. پس از 12 سال از نسخه قبل، دنیا در امن و امان است. آدم فضایی ها دیگر به زمین حمله نكرده اند و دوک پس از نجات زمین، حالا به معروف ترین انسان این كره خاكی تبدیل شده كه حتی فیلم سینمایی، بازی، كتاب و رستوران هم با نام او وجود دارد. دوک در كمال آسایش در شهر لاس وگاس زندگی می كند تا اینكه روزی بیگانه ها دوباره به زمین حمله می كنند و با دزدیدن زن ها، باعث ناراحتی دوک می شوند. حال دوک دوباره اسلحه به دست می گیرد تا حساب دشمنان خود را برسد. در حالیكه وزیر دفاع اعتقاد دارد که دوک تنها عامل نجات بشریت است، رئیس جمهور سعی دارد از خرابكاری های او جلوگیری كند. داستان بازی پر از لحظات خنده دار است كه با بی ثباتی و مسخره بودن خیلی بامزه است و گاه اصلاً بازی بی خیال داستان می شود و مسیر خود را پیش می رود.


گرافیك


Duke Nukem Forever یكی از ضعیف ترین بازی ها از لحاظ تكنیكی در این نسل است. بازی 14 سال در دست ساخت بوده، موتور آن بارها عوض شده، چند بار سازنده ها و كلاً تیم طراحی عوض شده اند و مسلماً ساختار این بازی بلبشویی پیچیده است. فریم ریت فوق العاده پایین، به خصوص در محیط های شلوغ، بافت های بی كیفیت، انیمیشن های خشك، طراحی ضعیف NPCها، نبود عنصری به نام Draw to Distance و ... باعث شده كه این بازی از لحاظ گرافیكی هیچ امتیازی كسب نكند.

موسیقی/صداگذاری


موسیقی بازی خوب كار شده و قطعات جالبی در آن به کار رفته است و شنیدن موسیقی بتهوون در یكی از مراحل اكشن خیلی بامزه است. حال، برویم به سراغ عنصر اصلی بازی كه یكی از بزرگترین عوامل موفقیت سری بازی های Duke Nukem است. جان اس.تی جان (Jon St. John) صداگذار دوک، تك ستاره این بازی است. شما از ابتدای تا انتهای بازی با صدای جالب او و تیكه كلام هایش به بیگانه ها از خنده منفجر خواهید شد و بگذارید با هم صادق باشیم كه درصد زیادی از كسانی كه این بازی را انجام می دهند، عاشق این شخصیت پردازی جالب او در قالب دوک هستند. دوک شخصیتی است كه همه چیز و همه كس را به تمسخر می گیرد و حتی در این بازی تكه هایی هم به Master Chief می اندازد.

گیم پلی


Duke Nukem Forever بر مبنای دانش و استانداردهای 14 سال پیش ساخته شده، پس ساختار گیم پلی آن را نمی توان كهنه دانست، بلكه باید آن را عتیقه نامید، چون ما را به یاد گذشته و سادگی گیم پلی آن زمان می اندازد. هیچ نوآوری و ساختار استانداردی در این بخش نیست. با اینكه بازی قدیمی است، ولی مراحل (از حل معما گرفته تا ماشین سواری و كشتن آدم فضایی ها و Boss Fightهای گوناگون) متنوع هستند. ساختار بازی "بكش و برو" هست كه معماهای جالبی هم دارد. سلاح های بزرگ بازگشته اند و اینبار خیلی بیشتر از قبل هستند. سلاح هایی مثل اسلحه كوچك كننده (Shrink Gun) که باعث كوچك شدن دشمن می شوند و شما می توانید آن ها را با پا له كنید. البته بعضی وقت ها خود شما هم كوچك می شوید كه باید در دنیایی بزرگ، جان سالم به در ببرید.

تمام اسلحه های دوک سنگین و بزرگ هستند و تنوع خوبی دارند. شما یك نوار Ego دارید كه تقریباً شبیه به Shield در بازی Halo است. این نوار، در حقیقت سپر دفاعی شما است و با تمام شدن آن، تازه نوار سلامتی (Health Bar) ظاهر می شود. پر كردن نوار Ego خیلی جالب است و شما باید كارهای خنده داری (كه شایسته نیست در این مقاله بیان شوند) انجام دهید تا این نوار افزایش یابد. با نوشیدن آب جو، سلامتی و استقامت شما در برابر حملات دشمنان بیشتر می شود و با استفاده از Duke Vision می توانید در تاریكی، محیط را روشن ببینید. Holoduke نام وسیله ای است كه یك كپی از دوک ایجاد کرده و آن را در محیط شلیك می كند و خود دوك غیب می شود. این سیستم كه قبلاً در Halo هم وجود داشت، خیلی كارآمد است و شما می توانید راحت دشمنان را از پا دربیاورید.

نتیجه گیری


از همان اول معلوم بود که Duke Nukem Forever با وجود مشكلات ساختش، عنوانی قوی از نظر تكنیكی نخواهد شد، ولی بازی با گیم پلی بامزه و صداگذاری شنیدنی، توانست همان Duke Nukemهای سال های پیش را بازگرداند. Duke Nukem Forever بازی ضعیفی است كه اگر هوادار Duke Nukem نباشید، از آن خوشتان نمی آید، ولی اگر همانند نویسنده این مطلب عاشق شخصیت Duke Nukem هستید، یكی از جالب ترین تجربه های سال را پیش رو دارید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 24 / 3 / 1390برچسب:Duke,Nukem,Forever,
ارسال توسط شاهرخ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 41201
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1